Son yıllarda küreselleşme ile ortaya çıkan hızlı değişmelerden, işletmeler büyük oranda etkilenmekte, rekabet güçlerini kaybetmemek için değişimlere uyum sağlamak durumunda kalmaktadırlar. Bu koşullar altında, etkin bir Tedarik Zinciri Yönetimi işletmelere önemli avantajlar sağlamaktadır. Bilgi teknolojilerinde son yıllarda görülen hızlı gelişmeler sonucunda işletmelerin iş yapma biçimlerinde de önemli değişiklikler görülmektedir. Ancak işletmeler henüz Tedarik Zinciri Yönetiminin temel boyutlarını kavrayabilmiş değillerdir. Günümüzde tedarik zincirinde yer alan tedarikçiler ve müşterilerle yapılan işbirliğinin stratejik önemi büyük ölçüde kabul görmektedir. Tedarik Zinciri Yönetimi’nde stratejik ilişkiler kurma ve işbirliği gerçekleştirmeyle ilgili ortak görüş ise, bilgi paylaşımının ve bütünleşik zincirin, belirsizliğin yaratacağı riskleri minimize edeceğidir. Bu nedenle bir yönetim stratejisi olarak Tedarik Zinciri Yönetimi’nin benimsenmesinde etkin olan en önemli iki olgu rekabet avantajı ve performans artışıdır. Bilgi paylaşımının kilit konumda olduğu bu alanda bilişim teknolojileri anahtar rolü oynamaktadır